مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن .

مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن

آموزش فعاليت با ديتابيس در اندرويد استوديو

آموزش فعاليت با ديتابيس در اندرويد استوديو با اسم و خاطره خدا در اين جلسه قصد داريم به فراگيري فعاليت با ديتابيس در اندرويد استوديو بپردازيم . در هر برنامه يا اپليكيشني يك خصوصي داده يا اطلاعات ايجاد مي شود كه ذخيره آن داده ها به رخ منظم براي استعمال در آتي فراوان داراي اهميت مي باشد . اصلي ترين رويه براي ذخيره داده ها به كار گيري از مقر داده يا ديتابيس(database) مي باشد . 

طراحي اپليكيشن در مشهد
توصيف ديتابيس: به مجموعه اي از داده ها كه در ساختار منظمي باطن جداول ذخيره مي شوند، ديتابيس گويند . اين داده ها بوسيله سيستم مدير پايگاه داده (DBMS)، قابل دسترسي ، به روز رساني و حذف مي باشد . 
درحال حاضر مي خوا هيم با روش استفاده از ديتابيس در اندرويد آشنا شويم . يعني چه طور ديتابيس بسازيم؟ جدول بسازيم؟ چه گونه داده ها را وارد كنيم؟و … در اين گرد هم آيي تنها به توليد ديتابيس و جدول و به روز رساني ديتابيس مي پردازيم و در جلسات آنگاه شيوه بيشتر كردن اطلاعات، به روزرساني اطلاعات و حذف داده ها را فراگيري مي دهيم . 
ساخت پروژه خب مقدمه يك پروژه تازه با نام دلخواه myDatabase ساخت مي كنيم .(طبق يادگرفتن نشست ششم) به غير از كلاس MainActivity ،يك كلاس نو مي سازيم با اسم دلخواه myDatabaseHelper .نكته: مي خواهيم در اين كلاس عمليات ساخت مقر داده، جدول، متدهاي اضافه كردن اطلاعات، به روز رساني و حذف داده ها و … را توصيف كنيم . و در هر جاي برنامه كه نياز بود، اين كلاس را فراخواني كنيم .(طبق فراگيري شي گرايي) براي ساخت كلاس از نصيب app->java روي فولدر اول راست كليك فرماييد و New -> javaClass‌ را گزينش فرمائيد . در پنجره باز گرديده نام كلاس را انتخاب مي كنيم . 
فراگيري عمل با ديتابيس در اندرويد استوديو-ايجاد كلاس يادگرفتن كار با ديتابيس در اندرويد استوديو-ايجاد كلاس بعد از توليد كلاس myDatabaseHelper نياز داريم تا اين كلاس از SQLiteOpenHelper، اكستند شود . يعني ارث بري كند و به تمام مشخصات و متدهاي اين كلاس دسترسي داشته باشد . براي اين كار از كلمه و واژه اصلي extends به كار گيري مي كنيم: public class myDatabaseHelper extends SQLiteOpenHelper{ } 
آموزش عمل با ديتابيس در اندرويد استوديو-SQLite SQLiteOpenHelper: يك كلاس كمكي براي توليد ديتابيس و مدير آن مي باشد كه در اندرويد استوديو توصيف گرديده و ما به راحتي از اين كلاس ارث بري مي كنيم . 
حال نياز داريم متدهاي موضوع نياز براي كلاس myDatabaseHelper تعريف كنيم . بعد از ارث بري از SQLite بايستي ۳ متد داراي اهميت در اين كلاس توصيف شود . 


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۴:۵۸ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :