مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن .

مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن

اندرويد گو يا اين كه اندرويد وان چيست؟

اندرويد گو يا اين كه اندرويد وان چيست؟ اندرويد وان در شراي اهل استعمال از گوشي‌هاي ميان‌رده و پايين‌رده باشيد، احتمالا گوش‌تان به عبارت‌هاي اندرويد «گو» (Go) و اندرويد «وان» (One) خورده است . اندرويد گو يك نسخه از اندرويد خالص ميباشد كه براي سخت‌افزارهاي ضعيف تهيه گرديده مي‌باشد . مدت‌زمان متعددي از عرضه‌ي اندرويد گو نمي‌گذرد و تمركز اين سيستم‌عامل عمدتا معطوف به گجت‌هاي پايين‌رده در بازارهايي مثل هند و برزيل مي‌باشد . از سوي ديگر، اندرويد وان سابقه‌ي بيشتري از اندرويد گو دارد و مي‌توان آن را نسخه‌ي سبك‌تر اندرويد خالص به‌حساب آورد . با وجود عرضه‌ي اندرويد گو، اندرويد وان هنوز از رده بيرون نشده و گوشي‌هايي مثل اچ‌تي‌سي U11 Life و Moto X4 از اين نسخه‌ي اندرويد سود مي‌برند . 

طراحي اپليكيشن در مشهد
پوسته‌ها و رابط‌هاي كاربري سازندگان رابط كاربران اندرويد سيستم‌عامل انعطاف‌پذيري محسوب مي شود و اكثر سازندگان گوشي‌ها با بهره‌گيري از اين مشخصه، تغييراتي را در رابط كاربري اندرويد گوشي‌هايشان اعمال مي نمايند . هر كدام از شركت‌ها در اين قضيه از رويكردهاي متفاوتي استفاده مي برند . از در ميان اين رابط كاربري‌ها ميتوانيم به رابط كاربري Sense UI از كمپاني اچ‌تي‌سي و رابط كاربري EMUI از شركت هوآوي اشاره كنيم . در رابط كاربري Sense UI شاهد تغيير تحول انقلابي‌اي نيستيم و صرفا يكسري عنصر به اندرويد خالص اضافه گرديده مي‌باشد . البته از آن‌طرف هوآوي در رابط كاربري EMUI تغييرات گسترده‌اي را اعمال كرده كه ظاهر و احساس و اكنون جديدي به اندرويد بخشيده هست . 
اما بايد به اين نكته اعتنا داشته باشيد كه چنين تغييراتي صرفا به‌صورت ظاهري مي باشند و سيستم عامل اندرويد اين گوشي‌ها از بنيان و شالوده يكساني فايده مي‌برند . با اين وجود، در صورتيكه ميخواهيد هرچه سريع‌تر به‌روزرساني‌هاي امنيتي و نرم‌افزاري گوگل را دريافت كنيد، خوبتر هست كه به استعمال از گوشي‌هاي مجهز به اندرويد خالص، نظير گوگل پيكسل يا مجهز به اندرويد وان روي بياوريد . چنين گوشي‌هايي كار كشته به اخذ بدون واسطه به‌روزرساني‌هاي گوگل هستند . ولي گوشي‌هايي كه از اندرويدهاي خالص سود نمي‌برند، عموما چنين به‌روزرساني‌هايي را خيلي ديرتر اخذ مي‌كنند . استدلال اين مسئله اين هست كه شركت‌هاي توليد كننده آغاز بايستي اين به‌روزرساني‌ها را با دقت به اندرويد گجت خود تطبيق دهند و سپس از انجام اين عمل و آزمايش‌هاي مربوطه، مي‌توانند آن را ارائه كنند . 
چنين موضوعي شايد از حيث امنيتي خبر خوبي نباشد، ولي اين رابط‌هاي كاربري مزيت‌هايي هم دارا هستند . هر يك از اين رابط‌هاي كاربري ويژگي‌هايي را به ارمغان مي‌آورند؛ ويژگي‌هايي كه اندرويد خالص از آن ها بي‌بهره مي باشد . به‌طور نمونه مي‌توانيم به اپليكيشن مديريت تلفن همراه جان دار در EMUI اشاره كنيم كه در مقايسه با عمده اپليكيشن‌هاي مشابه مو جود در گوشي‌هاي ديگر، برتري محسوسي دارااست . در همين مورد نبايد رابط كاربري گوشي‌هاي گلكسي سامسونگ را از مداد بيندازيم كه مي‌تواند عملكرد اپليكيشن‌ها را با اعتنا به سخت‌افزار سامسونگ بهينه‌سازي نمايد . در نهايت انتخاب هرمورد از اين رابط‌هاي كاربري به سليقه‌ها و اولويت‌هاي فردي كاربر برمي‌گردد و به همين حافظه سفارش ميكنيم كه قبل از خريد گوشي، چنين مواردي را در لحاظ بگيريد . 


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۶:۵۰ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :