مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن .

مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن

تفاوت نرم افزار با وب سايت چيست؟




تفاوت نرم افزار با وب سايت چيست؟ برخي از افراد وب سايت ها را به علت گستردگي حجم محتوايي كه ميتوان درآنها گذاشت عمده مي پسندند ولي ممكن است ذكرپاره اي از تفاوت هاي در ميان نرم افزار و وب وبسايت خالي از لطف نباشد . 

طراحي اپليكيشن در مشهد
ميدانيم كه اينترنت سايت معمولا به برنامه كاربردي گفته ميشود كه در اينترنت بارگزاري مي گردد و كار آن تكثير يك خبر يا اين كه توضيح در مورد خدماتي خاص است البته نرم افزار گوشي برنامه اي كاربردي مي‌باشد كه بروي موبايل هاي هوشمند نصب مي شود در واقع يك ماهيت فيزيكي بر روي دستگاه ايجاد ميكند و مهمتر اينكه ميتوان تجهيزات آن را بصورت آقلاين و فارغ از نياز به وب مراعات كرد . 


مي بايست بدانيم كه رسالت و وظيفه اين دو باهم تفاوت دارد كه در صورتي‌كه غير از اين باشد طراحي نرم افزار ديگر كاري بيهوده مي‌باشد . 
اينترنت وب سايت ها در واقع ويترين و نمايشي از كارو حرفه اي مي‌باشند كه ما انجام مي‌دهيم . البته درطراحي اپليكيشن به عنوان مثال براي نهاد هاي تجاري تلاش گرديده كه مخاطب را جذب كرده تا داده ها تكميلي حضوري به وي داده شود . 


تفاوت ديگر اينست كه در وبسايت ها كاربران ميتوانند تمام چيزهايي را كه در فضاي مجازي ارائه شده مي باشد مشاهده كرده و از آن استفاده كنند البته در مسئله اپليكيشن ميبايست يك فولدر بر روي سيستم بارگزاري گردد تا بتوانيم آن را مشاهده كييم . توضيح كاملتر آنكه براي مشاهده سايتها ما حتما نياز به وب داريم اما در مسئله نرم افزار ميتوان يك فولدر اطلاعاتي را به فيس آفلاين به سيستم اعطا كرد و ابن يعني اينكه كاربر نيز قادر است بصورت آفلاين به برخي مطالب دسترسي داشته باشد . 


وجه تمايز ديگر سايز دستگاهي هست كه ميخواهيم يك نرم افزار يا سايت را با آن گشوده كنيم . 
تارنما معمولا براي گشوده شدن بروي دستگاه PC با دست‌كم ۱۵ اينچ سايز طراحي مي‌گردد مي‌باشد . 
اين در حاليست كه در طراحي يك نرم افزار اجرا شدن بروي همه دسته سايز از ۳ اينچ تا ۱۰ اينچ را مد نظرقرار مي دهند . 
اين تفاوت ها در طراحي سبب تفاوت در طراحي و قرار دادن المان ها شده ميباشد . 
براي مثال در تارنما ميتوان يك جدول را بطور كامل سناريو اعطا كرد در حاليكه ممكن مي‌باشد براي سناريو دادن به عبارتي جدول در اپليكيشن ناچار باشيم گرافيك و پباده سازي آن را تغيير و تحول دهيم . 
موارد اختلاف ديگري نيز وجود دارا هستند كه در مطلب هاي بعدي به تفصيل در قضيه آن سخن خوا هيم كرد . 


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۰:۰۵ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :