مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن .

مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن

كاربرد تگ uses-feature در برنامه نويسي اندرويد


كاربرد تگ uses-feature در مانيفستدر‌اين گرد‌همايي از خصوصي مباحث فراگيري برنامه نويسي اندرويد در آغاز به بازبيني كاربرد تگ uses-feature در برنامه نويسي اندرويد پرداخته آن گاه جزئيات آن را با هم مرور مي كنيم.

طراحي اپليكيشن در مشهد
تگ uses-feature چه ميباشد و چه كاربردي داراست؟به اسم آفريدگار. در جلسات پيشين با پوشه مانيفست (AndroidManifest.xml) و كاربردهاي آن آشنا گرديده‌ايم. از پاراگراف انتخاب حق دسترسي‌ها (Permission)، آيكون و اسم نرم افزار، تم برنامه و بقيه اطلاعاتي كه سيستم برهان اندرويد براي باز نگري نرم افزار به آنان نياز داراست.


يك كدام از ديگر از قابليت و امكان‌هايي كه در مانيفست تمجيد ميشود uses-feature ميباشد. لغت feature در معناي خصوصيت ميباشد. براين اساس از طريق نامگذاري اين تگ مي‌قدرت تا حدودي به مدل كاربرد آن پي موفقيت. از اين تگ براي اعلام مشقت بار افزار و اپليكيشن مايحتاج نرم افزار به گوگل پلي (Google Play) و بقيه ماركت‌هاي اندرويدي به كار گيري مي گردد.فرض فرماييد قصد توليد اپليكيشني داريد كه مستلزم استعمال از دوربين ميباشد. به عنوان مثال مي‌قدرت به برنامه‌هاي باركدخوان، كانال‌هاي اجتماعي با محوريت مديا مانند اينستاگرام، قابل انعطاف افزارهاي تثبيت و دستكاري عكس و فيلم و… اشاره نمود. همگي اين مورد ها نيازمند وجود مشقت بار افزار دوربين در تلفن همراه يا اين كه تبلت يا اين كه بقيه دستگاه‌هاي اندرويدي مي باشند. يا اين كه نرم افزار ديگري كه كاربرد آن پرداخت وجه از روش NFC ميباشد.در مورد ها فوق، در شرايطي كه استفاده كننده برنامه ما‌را روي دستگاه اندرويدي خويش نصب نمايد ولي از اپليكيشن و طاقت فرسا افزار مايحتاج آن برخوردار نباشد، عملا براي وي كاربردي نداشته و ناچار به حذف آن از روي سيستم برهان خواهد بود. براي پيشگيري از بروز اين ايرادات مي توانيم از قابليت و امكان uses-feature در پروژه اندرويدي خويش استعمال كنيم.دوربين و پرداخت از روش NFC را در گزاره پيشين نمونه زدم. مغازه گوگل پلي به تجهيزات و امكان‌هاي هر ديوايس اندرويدي دسترسي دارااست. بدين ترتيب ميتواند ليست برنامه‌ها را مطابق با تجهيزات در دسترس استفاده كننده به وي نشان دهد.


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۴:۳۰ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :