مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن .

مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن

ساخت اپليكيشن اندرويد توسط c#

طراحي اپليكيشن در مشهد 
MonoDroid اپليكيشن پيشرفته گرديده بوسيله كمپاني Novell بوده كه براي توليد برنامه اندرويد تلفن همراه به وسيله C# و .Net ميباشد . براي نصب و فعاليت با MonoDroid شما نياز به ويژوال استوديو 2010 داريد ، مونودرويد تحت عنوان add-on روي ويزوال استوديو 2010 عمل مي‌كند . پس از يكبار نصب پيروزي آميز ، پوسته ( Templates) پروژه مونودرويد در ويژوال استوديو 2010 در دسترس خواهد بود . همينطور مونودرويد روي ويژوال استوديو اكسپرس فعاليت نمي نمايد.
درين فراگيري ما حافظه خوا هيم گرفت تا به چه شكل پروژه اندرويد خودمان را بوسيله مونودرويد و ويژوال استوديو بسيار سريع بسازيم.


نصب MonoDroid 
شما اخرين نسخه را مونودرويد را از http://monodroid.net/Installation ميتوانيد بارگيري نمائيد.
شما مي بايست AndroidSDK را نصب نماييد و اين تمام آن چيزي ميباشد كه مونودرويد لازم داراست.


يبگشسنبكسيبمك اندرويد !
خوب ما شرايط فعلي اماده توليد او‌لين پروژه اندرويدمان هستيم ، در‌اين نرم افزار ما پيام Hello Android را در برگه نشان خوا هيم بخشيد.
ويژوال استوديو 2010 را گشوده كرده و در نصيب new project ، ويژوال C# را تحت عنوان لهجه برنامه نويسي تعيين نمائيد و MonoDroid تحت عنوان جور بندي در نصيب چپ ليست ( ذيل شاخه ويژوال سي شارپ ) موجود است.
شما بايستي يك كدام از ذيل شاخه هاي MonoDroid را تعيين نمائيد ، شما اين سه قالب را خواهيد رويت كرد :
MonoDroid ApplicationOpenGL MonoDroid ApplicationMonoDroid Class Libraryدرين اموزش ما از MonoDroid Application Project به كار گيري خوا‌هيم كرد . در رابطه OpenGL و Class Library Project در فراگيري هاي بعدي كلام خوا هيم كرد.


يادگرفتن توليد برنامه اندرويد با سي شارپ


همانگونه كه در تصوير مي‌بينيد ، MonoDroid Application را تحت عنوان قالب پروژه تعيين كرديم و نام پروژه را Hello Android گذاشتيم. با انجام اين فعاليت و كليك روي اوكي پروژه نو به همدم كد هاي پيشفرض به وجود خواهد آمد.


يادگرفتن ايجاد نرم افزار اندرويد با c#


فولدر پيشفرض گشوده گرديده در اديتور ، Activity.cs است.
در صورتيكه شما به كد هاي كلاس Activity1 نگاه فرماييد شما 6 كتابخانه اندرويد را كه به فولدر طولاني تر گرديده خواهيد رويت كرد ، كتابخانه هاي پيشفرض كه در‌اين پروژه بيش تر شده‌است.
C#using System;


using Android.App;
using Android.Content;
using Android.Runtime;
using Android.Views;
using Android.Widget;
using Android.OS;


namespace HelloAndroid
{
[Activity(Label = "HelloAndroid", MainLauncher = true)]
public class Activity1 : Activity
{
int count = 1;


protected override void OnCreate(Bundle bundle)
{
base.OnCreate(bundle);


// Set our view from the "main" layout resource
SetContentView(Resource.Layout.Main);


// Get our button from the layout resource,
// and attach an event to it
Button button = FindViewById(Resource.Id.MyButton);


button.Click += delegate { button.Text = string.Format("{0} clicks!", count++); };
}
}
}12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061using System;


using Android.App;
using Android.Content;
using Android.Runtime;
using Android.Views;
using Android.Widget;
using Android.OS;


namespace HelloAndroid
{
[Activity(Label = "HelloAndroid", MainLauncher = true)]
public class Activity1 : Activity
{
int count = 1;


protected override void OnCreate(Bundle bundle)
{
base.OnCreate(bundle);


// Set our view from the "main" layout resource
SetContentView(Resource.Layout.Main);


// Get our button from the layout resource,
// and attach an event to it
Button button = FindViewById(Resource.Id.MyButton);


button.Click += delegate { button.Text = string.Format("{0} clicks!", count++); };
}
}
}كلاس Activity1 از كلاس هاي مرتبط با Activity ميباشد ، هر نرم افزار اندرويد مي بايست دستكم يك Activity داشته باشد . همينطور كلاس overridden OnCreate متد ميباشد . اين متد يك كدام از پركاربردترين متد هاي ميباشد كه در اجراي نرم افزار نقش داراست ، شما بايستي كليه initialization ( مقدار دهي ) و UI هاي مربوطه را در اينجا بنويسيد .
مقاله پيشنهادي : اتصال به ديتابيس و ايجاد پروژه - نصيب هفتم يادگرفتن SQL



يادگرفتن توليد نرم افزار اندرويد تلفن همراه با سي شارپ


در‌صورتي‌كه شما به Solution Explorer ظريف نگاه فرمائيد ، فايل هاي Assets , Resources , Values خواهيد همينطور شما ميتوانيد اين فولدر ها را گشوده فرمائيد تا مشاهده كنيد چه پوشه هيا به طور پيشفرض به پروژه بيشتر گرديده اند ، در حين بهتري در رابطه اين فولدر ها كلام خوا هيم خاطرنشان كرد.
خوب حال حاضر نوبت افزودن كد Hello Android براي اكران دادن آن در ورقه ميباشد . كد OnCreate را تغيير تحول داده و تكست ويو ( Text View ) اي را طولاني تر كرده و متن Hello Android! را براي آن مينويسم ، تكست ويو تحت عنوان تكست جعبه كار مي‌نمايد . از تكست ويو براي اكران و در دست گرفتن متن در ورقه استعمال مي‌شود.


C#protected override void OnCreate(Bundle bundle)
{
base.OnCreate(bundle);


var tv = new TextView (this); 
tv.Text = "Hello, Android!";


// Set our view from the "main" layout resource
SetContentView(tv);
}12345678910111213141516171819protected override void OnCreate(Bundle bundle)
{
base.OnCreate(bundle);


var tv = new TextView (this); 
tv.Text = "Hello, Android!";


// Set our view from the "main" layout resource
SetContentView(tv);
}متد SetContentView براي قرار دادن و اكران دادن محتوا در كاغذ ميباشد .
خوب حال حاضر بياييد برنامه را بيلد ( Build ) و ران كنيم . مورد Run را از منو Build كليك فرمائيد.
او‌لين چيزي كه شما خواهيد روئت كرد ، كاغذ اي براي گزينش كردن ديوايس ميباشد . در‌حالتي كه شما ديوايس اندرويدي را به كامپيوترتان متصل كرده باشيد ان را در‌اين ليست خواهيد مشاهده كرد . ما از امولاتور ( Emulator ) براي آزمايش استعمال ميكنيم. براي ديدن كليه امولاتور روي Start emulator image در ورقه كليك مي‌كنيم.
با كليك روي لينك و پيوند مربوطه ما همه امولاتور هاي جان دار در كامپيوتر بار گذاري مي گردد كه ما دو امولاتور در كامپيوتر داريم.


فراگيري توليد برنامه اندرويد با c#


آن‌گاه روي Ok كليك ميكنيد و آن‌گاه شما كاغذ اي را با آيتم هاي متعدد خواهيد مشاهده كرد كه امولاتور شما و اخرين نرم افزار را در ديوايس بررسي مي‌نمايد.


فراگيري توليد نرم افزار اندرويد با سي شارپ




هنگامي كه نرم افزار به صحت ساخته شد شما ميتوانيد به نصيب Applications رفته و آن را سرچ فرماييد ، ما HelloAndroid را در ديوايس سرچ كرديم.
فراگيري ايجاد برنامه اندرويد با سي شارپ


مرور فراگيري
مونودرويد يك كادر ورك كاربرد براي توليد نرم افزار اندرويد بوسيله C# و .Net ميباشد . درين فراگيري ما خاطر گرفتيم كه به چه شكل با قاب ورك مونودرويد و Android SDK آغاز به فعاليت كنيم و همينطور يك برنامه اندرويدي معمولي را براي مثال ساختيم.


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۳:۳۰ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :