مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن .

مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن

با بهترين زبان برنامه نويسي آشنا شويد!

دراين مكان ليستي از شايسته ترين گويش‌هاي اپليكيشن نويسي را معرفي ميكنيم.


۱. گويش Java (جاوا)

گزينش طراحي اپليكيشن در مشهد گويش Java تعيين خير ميباشد. اين لهجه، گويش قانوني اندرويد ميباشد. Java دو‌مين گويش فعال در GitHub محسوب مي‌شود و بيشتر از 20 سال سوابق داراست. كل اين كلام‌ها به‌اين معناست كه فراگيري‌هاي فراواني براي اين لهجه وجود دارااست و به‌اين زودي نگران از بدور بيرون شدن و منسوخ شدن اين لهجه نيستيد. از آن جايي كه Java در روستا‌ها صنعت به عمل گرفته ميگردد، ما به شما پيشنهاد مي كنيم از كتاب‌هاي آموزشي Java براي اندرويد آغاز فرمائيد.


مشخصاً لهجه Java در هر اكنون به به عبارتي صورت ميباشد البته الگوها و اصطلاح‌هايي وجود دارا هستند كه مي توانند به داشتن دركي بهتر از نرم افزار نويسي در اندرويد ياري نمايند. اين هدفي ميباشد كه اكثر كتاب‌هاي اصولي اندرويد در لحاظ دارا هستند. به خاطر داشته باشيد از آنجايي كه Java ديرين ميباشد، برخي از مختصات و نازكي‌هاي گويش‌هاي تازه را ندارد. درصورتي كه شما يك جديد‌فعاليت مي باشيد اين مورد بر شما تأثير نمي‌گذارد البته چنانچه گويش‌هاي ديگر مانند Swift را بلد باشيد، ممكن ميباشد در Java پاره اي حس محدوديت به شما دست بدهد.


۲. گويش Kotlin

Kotlin يك لهجه نرم‌افزار‌نويسي ميباشد كه براي اجرا در ماشين مجازي Java پباده سازي شده‌است. اين يعني نرم افزار‌هاي Kotlin بر روي Bytecodeهاي Java سوار مي‌باشند و به اپ‌ها اذن ميدهد تا بر روي هر ماشيني كه Java runtime Environment را پشتيباني مي‌نمايد، اجرا شوند. از آن جايي كه اكثر ماشين‌ها اين دور و اطراف را پشتيباني مي‌نمايند، Kotlin يك رويكرد به‌نسبت ريلكس براي اخلاق قابل انعطاف‌افزارهاي چندسكويي (Cross-platform) ميباشد. با Kotlin شما شايسته ترين مختصات Java را فارغ از نقاط ضعف آن در دست داريد. هماهنگي بخش‌هاي گوناگون و مختصات Kotlin مدرن، پاك و سريع مي‌باشند و تجربه‌ نرم افزار‌نويسي راحتي را ارائه مي‌نمايند. در حالي كه Java به حيث سنگين و منسوخ به حيث ميرسد، Kotlin شم طراوت و هوشمندي دارااست. درواقع به‌سيرتكامل‌اي مي توانيد به Kotlin تحت عنوان يك لهجه پباده سازي‌گرديده براي تايپ كردن اپليكيشن‌هاي اندرويد تصور كنيد.





نقطه ضعف Kotlin چه مي باشد؟ Kotlin بسيار برنا ميباشد. در سال 2011 ظهور پيدا كرد و تا سال 2016 رسما در دست تمامي نبود. خبر خوب اين ميباشد كه Kotlin بدون پول و متن‌گشوده (Open Source) ميباشد، پس ميتوانيد انتظار داشته باشيد تخت گاز پيشرفت نمايد البته يك‌سري سال ارتفاع ميكشد تا يك تعيين قابل اعتماد و مستحكم باشد.


۳. گويش #C (سي‌شارپ)

#C يك گويش خارق‌العاده ميباشد. به حيث اينجانب، #C دربرگيرنده كل قسمت‌هاي خوب Java ميباشد، سواي نكات بد آن كه حتي با با صرفه‌سازي‌ها، بهتر هم شده‌است. كمپاني مايكروسافت، پتانسيل Java را مشاهده كرد و تصميم گرفت تا ورژن‌ بهتري از گويش نرم افزار‌نويسي خودش را ساخت‌و‌ساز نمايد.

براي مدتي، پهناور‌ترين انواع #C اين بود كه فقط براي سيستم‌هاي ويندوزي اجرا ميشد چون به NET Framework. متكي بود. به ندرت البته مجموع اينها تغيير تحول كرد. هنگامي كه مايكروسافت تصميم گرفت NET Framework. را در سال 2014 به طور متن‌گشوده در آورد و Xamarin (شركتي كه برقراري Mono (پروژه‌اي كه به #C اذن مي دهد تا بر روي اكثري از بسترها اجرا خواهد شد) را بر عهده دارااست.) را خريد.


امروزه، شما ميتوانيد از Xamarin.Android و Xamarin.IOS به كارگيري نمائيد تا با Visual Studio يا اين كه Xamarin Studio اپ‌هاي گوشي بسازيد. يادگيري #C انتخابي بسيار عالي ميباشد زيرا ميتوانيد از اين گويش در قضيه‌هاي ديگر، همانند ساختن بازي‌هاي پيچيده با Unity و #C به كارگيري نماييد. يك نمونه از نرم افزار‌هاي ساخته‌گرديده با Xamarin نرم افزار‌ي MarketWatch ميباشد. دقت داشته باشيد كه Xamarin در صدر يك نرم‌افزار‌ مبلغي بود ولي كمپاني مايكروسافت آن را به به يك اپ‌ بدون پول تبديل كرد.



برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۸:۰۴ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :