مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن .

مرجع مقالات رسمي و جامع طراحي اپليكشن

راهنماي انتخاب رنگ مناسب در طراحي اپليكيشن


با توسعه و گسترش استعمال از تلفن‌هاي هوشمند، طراحي اپليكيشن در مشهد   يكي‌از پرطرفدارترين شيوه هاي ارتباطي كسب‌و‌امور با مخاطبان‌شان نرم افزار‌ها مي باشند. اين نرم افزار‌ها زمان قابل قبولي براي جذب استفاده كننده بيشتر، ارتقاء فروش و ارتقاء درآمد براي كسب‌و‌شغل هاي متعدد ساخت كرده‌اند. كارداران زيادي بر همت نرم افزار ها اثر گذار ميباشد. يكي مهمترين عامل ها موءثر، پباده سازي گرافيكي و تعيين رنگ در پباده سازي نرم افزار‌هاست. در‌اين مقاله به ارزيابي اهميت و نقش رنگ‌ها در تشكيل داد نرم افزار‌ها ميپردازيم.
آنچه خواهيد خواند [پنهان]
1 اهميت و نقش رنگ ها در پباده سازي نرم افزار2 روانشناسي رنگ در نرم افزار3 طرز تعيين رنگ در پباده سازي نرم افزار4 نكات اساسي  تعيين رنگ در پباده سازي نرم افزار4.1 1– ضابطه 60%–30%–10% را خاطر بگيريد.4.2 2– براي گزينش رنگ نرم افزار‌ از طبيعت الهام بگيريد.4.3 3– استعمال از ناهم خواني رنگي را فراموش نكنيد.4.4 4– در تعيين رنگ براي پباده سازي نرم افزار، تفاوت‌هاي فرهنگي را در حيث بگيريد.اهميت و نقش رنگ ها در پباده سازي نرم افزاردر پباده سازي نرم افزار‌ها تنها نبايد به طريق كوشش و امكان‌هاي آن اعتنا كنيم بلكه مي بايست اهميت ويژه‌اي نيز براي تعيين رنگ قائل شويم؛ به دليل آن كه اين رنگ‌ها مي‌باشند كه مي توانند از نظر روحي و احساساتي بر مخاطبان و تصميم‌هاي آنها تاثير بگذارند و سبب ساز ساخت واكنشي عاطفي و فرضي از سوي آنان شوند.
رنگ‌ها به يوزرها ياري مي‌نمايند تا به راحتي متوجه محتواي نرم افزار شوند و با موادتشكيل دهنده متعدد آن رابطه برقرار نمايند. تعيين رنگ‌هاي مطلوب، كيفيت تعامل استفاده كننده با نرم افزار را ارتقا مي دهد، تجربه كاربري خير براي مخاطبان رقم ميزند و قادر است آنها را به يكي مشتري‌هاي متعهد كسب‌وكار شما تبديل ‌نمايد.
روانشناسي رنگ در نرم افزارگزينش رنگ در تشكيل داد نرم افزار فقط يك مورد زيبايي‌شناسي وجود ندارد. در لحاظ داشته باشيد كه هر كدام از رنگ‌ها ميتوانند منتقل كننده پيام و رمانتيك خاص باشند و تاثير ويژه‌اي بر احساسات و طريق انديشه يوزرها داشته باشند. پس در صورتي‌كه از تئوري و روانشناسي رنگ در نرم افزار‌ها درايت داشته باشيد مي توانيد با استفاده رنگ‌هاي مطلوب در شرايط‌هاي متفاوت،بر تصميم‌گيري مخاطب‌ تاثير بگذاريد. البته هريك از رنگ‌ها چه مفهومي را منتقل مي‌نمايند و چه كاربردي دارا‌هستند؟
قرمز رنگ: معمولا مواردي كه بخواهيد يوزرها را دعوت به جاري ساختن كاري فرمائيد (Call to Action)،  ضرورت جاري ساختن كاري را نشانه دهيد يا اين كه شوق واشتياق آنها‌را براي ايفا كاري زياد فرماييد مي توانيد از رنگ قرمز رنگ استعمال نمائيد. علاوه بر اين، براي نماد دادن عشق و علاقه و توان نيز مي‌قدرت از اين رنگ استفاده نمود.
زرد رنگ: اين رنگ منتقل كننده شم شور و خوشحالي ميباشد، معيار خوشبيني را در يوزرها ارتقاء مي دهد و دقت آنان را به خويش جلب مي‌نمايد.
آبي رنگ: رنگ آبي‌رنگ منجر ساخت و ساز حس امنيت، اعتقاد و باور، ادب و ارتقا فايده‌وري ميگردد.معمولا كسب‌وكارهايي كه از رنگ آبي‌رنگ براي پباده سازي نرم افزار خويش به كارگيري مي‌نمايند، مشتري‌هاي وفادارتري دارا‌هستند.
سبز: اين رنگ مرتبط با طبيعت و تازگي ميشود و احساس تندستي را به مخاطبان منتقل مي‌نمايد. در بازاريابي از رنگ سبز براي آهسته كردن مشتري‌ها و يوزرها به كارگيري مي گردد.
بنفش:رنگ بنفش آرم دهنده توفيق و علم ميباشد. همينطور كسب‌وكارهايي كه اكثر مخاطبانشان خانم‌ها مي‌باشند، از اين رنگ در پباده سازي لوگو و نرم افزار خويش به كار گيري مي‌نمايند.
نارنجي رنگ: نارنجي رنگ آرم دهنده هيجان و پر نمك و شوق و اشتياق ميباشد و مانند رنگ قرمز رنگ مي‌اقتدار از آن براي دعوت به اجرا كاري (Call to Action) بهره مند شد.
طريق گزينش رنگ در پباده سازي نرم افزارزماني پروسه تعيين رنگ در پباده سازي نرم افزار را شروع ميكنيد با دسته‌اي از رنگ‌ها مواجه مي شويد و بايستي از در بين آنها يك يا اين كه يكسري رنگ را كه با هم هماهنگي دارا‌هستند، گزينش نمائيد.
بعداز سال‌ها جست‌وجو و امتحان و نادرست، طراحان توانسته‌اند با استعمال از چرخه رنگ، مخلوط رنگ‌هايي كه اثرگذاري متعددي دارا‌هستند را معلوم نمايند.
پباده سازي تك رنگ: اين طرح صرفا از يك رنگ و سايه‌هاي متفاوت آن درست شده‌ميباشد.

رنگ‌هاي شبيه: در‌اين طرح، از رنگ‌هايي كه در چرخه رنگ كنار يكديگر قرار ميگيرند، به كارگيري مي شود.

 
رنگ‌هاي تكميل كننده: اين طرح از رنگ‌هايي تشكيل ميگردد كه در چرخه رنگ مقابل يكديگر قرار ميگيرند و مقصود آن ساخت تضادومغايرت ميباشد تا رنگ نرم افزار يكنواخت و خسته‌كننده نشود.

 
رنگ‌هاي تكميل كننده مساوي‌الساقين: درين طرح، رنگ‌ها به صورت مثلث هم اندازه‌الساقين با هم ادغام مي گردند. از جمله، در شرايطي كه شما رنگ آبي‌رنگ را گزينش مي كنيد، بايستي زرد و نارنجي رنگ را نيز گزينش نمائيد كه در جوار رنگ مخالف آبي‌رنگ قرار دارا‌هستند.

 
رنگ‌هاي سه‌گانه: درين طرح سه رنگ گزينش ميشوند كه در چرخه رنگ با فواصل معادل از هم قرار دارا هستند (سه كناره مثلث معادل‌الاضلاع). براي اينكه هارموني قابل قبولي دربين اين سه رنگ برقرار نماييد، يك كدام از را رنگ مهم و دو رنگ ديگر را رنگ شالوده در لحاظ بگيريد.

 
رنگ‌هاي تكميل كننده دوبل: اين طرح از چهار رنگ تشكيل ميشود و دارنده دو جفت رنگ تكميل كننده ميباشد. در حالتي‌كه اين چهار رنگ را در چرخه رنگ نماد دهيم، در چهار كناره يك مستطيل قرار مي گيرند.

در‌صورتي‌كه هنوز نتوانسته‌ايد ادغام رنگ مطلوب نرم افزار‌تان را گزينش نماييد، با پشتيباني باشگاه نرم افزار در واتس نرم‌افزار مشورت كردن فرماييد!
نكات اصلي  تعيين رنگ در پباده سازي نرم افزار1– ضابطه 60%–30%–10% را حافظه بگيريد.رنگ‌هاي اپليكليشن شما بايستي طبق تناسب 60%–30%–10% با هم مخلوط شوند. حدود 60 درصد مي بايست به رنگ پيروز تخصيص يابد، 30 درصد به رنگ ثانويه و 10 درصد نيز به سو‌مين رنگ تا بتوان پباده سازي هماهنگي اجرا اعطا كرد كه براي يوزرها هم جالب باشد و ديده آنان‌را هم اذيت نكند.
2– براي تعيين رنگ نرم افزار‌ از طبيعت الهام بگيريد.زيباترين و هنرمندانه‌ترين مخلوط رنگ‌ها در طبيعت يافت مي شوند. ميتوانيد از رنگ‌هاي مو جود در طبيعيت الهام بگيريد و از آنها در تعيين رنگ نرم افزار به كارگيري نماييد.
3– به كارگيري از تضادومغايرت رنگي را فراموش نكنيد.رنگ‌هاي ضد و نقيض به شدت مي‎‌توانند حيث يوزرها را به خويش جلب نمايند. براي مثال درصورتي كه مي‌خواهيداز دو دكمه به كارگيري فرماييد و براي‌تان اصلي ميباشد كه استفاده كننده به طبع روي آن‌هاكليك نمايد، مي توانيد از دو رنگ آبي رنگ و قرمز رنگ براي جداازهم كردن آن ها از ديگر موادتشكيل دهنده نرم افزار‌ به كارگيري نمائيد.
4– در تعيين رنگ براي پباده سازي نرم افزار، تفاوت‌هاي فرهنگي را در حيث بگيريد.عموم در هر فرهنگي باورها و ذوق و سليقه‌هاي خاص خودشان را دارا‌هستند. مخاطبان‌ كسب‌وكار خويش را خوب بشناسيد و بر پايه ي خصوصيت‌ها و ذوق‌هاي آنها، رنگ‌هاي مطلوب نرم افزار را گزينش نماييد.
توده‌بنديپباده سازي نرم افزار و تعيين رنگ مطلوب در پباده سازي آن اهميت اكثري در اثرگذاري و سعي نرم افزار داراست. تحت عنوان يك طراح يا اين كه مالك كسب‌و‌عمل ما يحتاج ميباشد با سرازير‌شناسي رنگ‌ها در تشكيل داد نرم افزار آشنا باشيد. مطالب بالا به شما امداد مي‌نمايد رنگ يا اين كه رنگ‌هاي قابل قبولي متناسب با زمينه كسب‌و‌عمل خويش و همينطور مخاطبان مقصود‌تان گزينش فرماييد و به صدق از آنان در پباده سازي نرم افزار به كارگيري نمائيد. همينطور مي توانيد از سرويس ها پباده سازي و تعيين رنگ باشگاه نرم افزار استعمال نمائيد و كليه پروسه ايجاد كرد نرم افزار را به طراحان اين باشگاه بسپاريد تا به راحتي اپليكيشني مبني بر ذوق وسليقه و نياز مخاطبان‌تان براي شما مهيا نمايند.


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۸:۱۸ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :